مجله درمان زخم

مقالات و نوشته های مرتبط با روشهای نوین درمان زخم

مجله درمان زخم

مقالات و نوشته های مرتبط با روشهای نوین درمان زخم

۲۲خرداد

مدیریت زخم پای دیابتی

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۰۵ ب.ظ

پایش Diabetic یک مشکل جدی دیابت است که شرایط بیمار را بدتر می‌کند در حالی که تاثیر اجتماعی اجتماعی معنی‌داری دارد . هدف از این بررسی خلاصه کردن علل و مکانیسم‌های pathogenetic منجر به پای دیابتی و تمرکز بر مدیریت این مساله مهم سلامت است . افزایش آگاهی پزشکان و از این رو توانایی آن‌ها برای شناسایی پای پیاده در خطر ، " همراه با مراقبت پای مناسب ، ممکن است از زخم پای دیابتی جلوگیری کند و در نتیجه خطر قطع عضو را کاهش دهد .

مقدمه پای Diabetic یکی از مهم‌ترین و devastating عوارض دیابت است و به عنوان یک فوت تحت‌تاثیر ulceration که همراه با ناخوشی و / یا عروقی جانبی عضو پایین‌تر در بیمار مبتلا به دیابت است تعریف می‌شود . شیوع دیابت مبتلا به دیابت در جمعیت دیابتی ۴ تا ۱۰ درصد است ؛ وضعیت بیشتر در بیماران مسن‌تر معمول است [ ۱ - ۳ ] . تخمین زده می‌شود که حدود ۵ % از تمام بیماران مبتلا به دیابت دارای سابقه of هستند در حالی که ریسک عمر بیماران دیابتی در حال توسعه این پیچیدگی ۱۵ درصد است [ ۱ - ۳ ] .

اکثر ( ۶۰ تا ۸۰ درصد ) زخم‌های پا التیام خواهند یافت، در حالی که ۱۰ تا ۱۵ درصد از آن‌ها فعال باقی خواهند ماند و ۵ - ۲۴ درصد از آن‌ها در نهایت منجر به قطع عضو در مدت ۶ تا ۱۸ ماه پس از اولین ارزیابی خواهند شد . زخم‌های neuropathic بیشتر در طول یک دوره از ۲۰ هفته التیام می‌یابند ، در حالی که زخم neuroischemic طولانی‌تر می‌شود و اغلب منجر به قطع عضو می‌شود [ ۴ ] . مشخص شده‌است که ۴۰ - ۷۰ درصد از کل nontraumatic قطع عضو پایینی در بیماران مبتلا به دیابت وجود دارد [ ۵ ] . علاوه بر این، بسیاری از مطالعات گزارش داده‌اند که زخم‌های پا پیش از حدود ۸۵ درصد از همه اعضای قطع‌شده در بیماران دیابتی وجود دارد [ ۵ ] .

خطر مرگ پا و قطع عضو به سن و مدت دیابت افزایش می‌یابد [ ۶ ، ۷ ] . پیش‌گیری از پای دیابتی در نظر گرفتن تاثیر منفی بر کیفیت زندگی بیمار و بار اقتصادی مربوطه بر سیستم بهداشت و درمان ، حیاتی و حیاتی است ( ۸ ) .

ulceration پیاده Diabetic یک مشکل بزرگ سلامت است و مدیریت آن شامل یک رویکرد چند رشته‌ای است . هدف از این بررسی ارائه خلاصه‌ای از استراتژی‌های مدیریت زخم پای دیابتی ، از پیش‌گیری به گزینه‌های درمان است . نویسندگان معتقدند که ممکن است برای پزشکان مراقبت‌های اولیه ، پرستاران ، podiatrists ، diabetologists ، و جراحان عروق ، و همچنین تمام ارائه دهندگان خدمات درمانی که در پیش‌گیری یا مدیریت زخم پای دیابتی شرکت دارند ، مفید باشد .

کلینیک دهقانی زاده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۲
درمانگر زخم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی