مجله درمان زخم

مقالات و نوشته های مرتبط با روشهای نوین درمان زخم

مجله درمان زخم

مقالات و نوشته های مرتبط با روشهای نوین درمان زخم

۰۷مرداد

زخم مزمن چیست

دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۰۷ ب.ظ

زخم مزمن چیست

زخم‌های پای مزمن بر ۰.۶ - ۳ درصد از افراد بالای ۶۰ سال را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و بیش از ۵ درصد از افراد بالای ۸۰ سال را افزایش می‌دهند . CLU یک علت شایع ابتلا به این بیماری است و شیوع آن در جامعه از ۱.۹ % تا ۱۳.۱ % در نوسان است [ ۶ ] . تصور می‌شود که شیوع of در نتیجه افزایش جمعیت و افزایش عوامل خطر برای انسداد atherosclerotic مانند سیگار کشیدن، چاقی و دیابت باشد . در طول عمر یک عمر ، تقریبا ً ۱۰ درصد از جمعیت یک زخم دیرینه را با نرخ مرگ و میر ناشی از جراحت ۲ / ۵ درصد افزایش خواهند داد [ ۴ ] .

بنا به گزارش انجمن شفا خانه‌ها , حدود ۱۵ درصد از بزرگسالان مسن‌تر در ایالات‌متحده از زخم‌های مزمن , از جمله زخم‌های مداوم وریدی وریدی , زخم فشار ( bedsores ) , و زخم معده دیابت ( neuropathic ) رنج می‌برند . هر سال ۲ تا ۳ میلیون آمریکایی به انواع مختلفی از زخم‌های مزمن تشخیص داده می‌شوند [ 7 ] . برآورد سالانه زخم پا در بریتانیا و سوییس به ترتیب ۳.۵ و 0.2 بر ۱۰۰۰ نفر است . شیوع سرطان عروق در ایالات‌متحده در حدود ۵۰۰,۰۰۰ تا ۶۰۰,۰۰۰ تخمین زده می‌شود و با سن [ 8 , 9 ] افزایش می‌یابد .

طبق مطالعات انجام‌شده در ایرلند ، این شیوع ۰.۱۲ درصد بود ، اما it % در بیماران ۷۰ سال و بالاتر بود . زنان دو برابر بیشتر تحت‌تاثیر قرار می‌گرفتند . بیماری Venous شامل ۸۱ % زخم و بیماری شریانی برای ۱۶.۳ % بود در حالی که ulceration به علت ناخوشی دیابتی و rheumatoid vasculitis غیرمعمول بود . زخم‌های پا ، منبع مهمی از میزان شیوع در جمعیت سالمند ما هستند [ ۱۰ ] .

در برزیل ، مطالعه‌ای که در Botucatu ، سائوپائولو انجام شد ، شیوع ۳۵.۵ درصد از رگ‌های خونی و ۱.۵ درصد شیوع بیماری‌های مزمن وریدی را با زخم زخم یا زخم زخم گزارش کرده‌است [ ۱۱ ] . بیماری عروق محیطی ، بیماری گردش خون که عموما ً با زخم‌ها nonhealing همراه است ، حدود ۸ میلیون آمریکایی و ۱۲ تا ۲۰ % آمریکایی‌ها از گروه سنی ۶۵ - ۶۵ سال را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . تخمین زده می‌شود که بیش از ۷.۴ میلیون زخم فشار در جهان وجود دارد که برآورد آن امکان پذیر است ، یعنی به استثنای تعداد زیادی از کشورهای در حال توسعه [ ۱۲ ] .

در استرالیای غربی ( WA ) در سال ۱۹۹۴ ، زخم‌های پا بر ۱ / ۱ در هر ۱۰۰۰ نفر ( ۰.۱۱ درصد شیوع ) یافت شد . این مطالعه نشان داد که ۲۴ درصد از زخم‌ها برای یک سال وجود داشتند ، ۳۵ درصد دچار مشکل of برای ۵ سال ، ۲۰ درصد تجربه ۱۰ یا بیشتر از ulceration بوده‌است و ۴۵ درصد از مبتلایان به این بیماری مبتلا شده‌اند [ ۱۳ ] .

طبق تحقیقی که در آلمان انجام شد ، ناکافی بودن وریدی عامل مسبب اصلی در ۴۷.۶ % و نارسایی قلبی در ۱۴.۵ درصد بود و ۱۷.۶ % از زخم‌ها ناشی از نارسایی ترکیبی و نارسایی وریدی بود . عوامل rarer شامل vasculitis ( ۵.۱ % ) ، عوامل بیرونی ( ۳.۸ % ) ، و pyoderma gangrenosum ( ۳.۰ % ) هستند [ ۱۴ ] .

در حالی که مطالعات کمی در مورد شیوع بیماری‌های مزمن در هند وجود دارد ، در یک مطالعه میزان شیوع این بیماری در هر ۱۰۰۰ نفر تخمین زده شد. میزان بروز این زخم‌ مزمن بیش از دو برابر در هر ۱۰۰۰ نفر بود [ ۱۵ ] .

براساس اطلاعات حاصل از مطالعات بیماری‌های واگیردار ، شیوع بیماری مزمن در بیماران بستری در بیمارستان در چین ۱.۵ درصد به ۲۰.۳ درصد رسیده‌است . در یک مطالعه ، از ۵۸۰ ناحیه زخم در ۴۸۹ بیمار ، ۳۶۶ یا ۶۳ درصد در اندام‌های انتهایی پایینی زخم شده‌است [ ۱۶ ، ۱۷ ] .

شیوع آن در نیوزیلند به میزان ۷۹ در هر ۱۰۰، ۰۰۰ نفر در سال تخمین زده شده‌است ، اگرچه آنالیز مجدد تصرف مجدد یک تخمین دقیق‌تر را نشان می‌دهد که بین ۳۹۳ تا ۸۳۹ بازای هر ۱۰۰، ۰۰۰ نفر در سال است [ ۱۸ ] . شیوع ulceration پا به طور قابل‌توجهی با گذشت زمان افزایش می‌یابد، اگرچه زخم می‌تواند در افراد کاملا ً جوان رخ دهد و رکوردهای افرادی که با زخم‌های وریدی در حدود ۶۰ سال رنج می‌برند ، وجود دارد .


کلینیک دهقانی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی