مجله درمان زخم

مقالات و نوشته های مرتبط با روشهای نوین درمان زخم

مجله درمان زخم

مقالات و نوشته های مرتبط با روشهای نوین درمان زخم

۱۲تیر

قطع عضو (آمپوتاسیون)

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۰۵ ب.ظ

آمپوتاسیون

توان‌بخشی پس از قطع عضو یک عضو باعث ایجاد یک معلولیت دائمی می‌شود که می‌تواند بر خود - تصویر , مراقبت از خود , و تحرک ( حرکت ) تاثیر بگذارد . توان‌بخشی بیمار با قطع عضو پس از جراحی در طی مرحله درمان حاد آغاز می‌شود . از آنجا که شرایط patient's بهبود می‌یابد , اغلب برنامه توان‌بخشی گسترده آغاز می‌شود .
موفقیت توان‌بخشی به بسیاری از متغیرهای شامل موارد زیر بستگی دارد : سطح و نوع قطع عضو و درجه هر گونه نقص و نقص در کل سلامت خانواده بیمار ، مهم است که بر به حداکثر رساندن قابلیت‌های patient's در خانه و در جامعه تمرکز کنیم . تقویت مثبت با بهبود اعتماد به نفس و ترویج استقلال به بهبود کمک می‌کند . برنامه احیا برای برآورده کردن نیازهای یک بیمار طراحی شده‌است . مشارکت فعال بیمار و خانواده برای موفقیت این برنامه حیاتی است .
هدف توان‌بخشی پس از قطع عضو ، کمک به بیمار در بازگشت به بالاترین سطح عملکرد و استقلال ممکن ، و بهبود کیفیت کلی زندگی - فیزیکی ، عاطفی و اجتماعی است .
برای کمک به بهبود مهارت‌های حرکتی ، بهبود فعالیت‌های زندگی روزمره ( ADLs ) ، و کمک به بیمار برای بهبود مهارت‌های حرکتی ، احیای فعالیت‌های زندگی روزمره ( prostheses ) و کمک به بیمار برای ارتقا مهارت‌های حرکتی ، استقامت ، و کنترل بدن برای بهبود عملکرد ، ایمنی ، دسترسی و تحرک بیمار و آموزش خانوادگی به بیمار کمک می‌کند تا به بهبود مهارت‌های حرکتی بدن کمک کند .
قطع عضو توان‌بخشی تیم توان‌بخشی برای بیماران با قطع عضو می‌تواند بر مبنای بستری یا سرپایی انجام شود . بسیاری از متخصصان ماهر بخشی از تیم احیای قطع عضو هستند که شامل هر کدام از آن‌ها یا همه موارد زیر است : orthopedists / جراحان ارتوپد ، Orthotist internist ، پزشک متخصص توان‌بخشی و درمانگر حرفه‌ای درمانگر حرفه‌ای و درمانگر حرفه‌ای درمانگر تفریحی .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی