مجله درمان زخم

مقالات و نوشته های مرتبط با روشهای نوین درمان زخم

مجله درمان زخم

مقالات و نوشته های مرتبط با روشهای نوین درمان زخم

۱۲تیر

نوروپاتی دیابتی

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۴۲ ب.ظ

نوروپاتی دیابتی

زمانی که به پزشک مراجعه کنید , پزشک خود را برای یک قرارملاقات تماس بگیرید : یک بریدگی یا زخم روی پایتان که با فعالیت‌های روزانه یا تغییرات خواب در هضم , دفع ادرار یا عمل جنسی تداخل ایجاد می‌کند , این علایم و نشانه‌ها همیشه به این معنی نیست که آسیب عصبی دارید . اما آن‌ها می‌توانند نشانه‌ای از شرایط دیگری باشند که نیازمند مراقبت پزشکی است . تشخیص زودرس و درمان هر وضعیت سلامتی بهترین شانس برای کنترل دیابت و پیش‌گیری از مشکلات آینده است .
موجب آسیب به اعصاب و رگ‌های خونی ، علت دقیق ممکن است برای هر نوع ناخوشی با هم تفاوت داشته باشد. محققان فکر می‌کنند که در طول زمان ، کنترل کنترل‌نشده قند خون به اعصاب آسیب وارد می‌کند و با توانایی آن‌ها برای ارسال سیگنال و منجر به ناخوشی مبتلا به دیابت تداخل می‌کند . قند خون بالا همچنین دیواره‌های رگ‌های خونی کوچک ( مویرگ‌ها ) را تضعیف می‌کند که اعصاب و مواد غذایی را تامین می‌کنند .
با این حال ، ترکیبی از عوامل ممکن است منجر به آسیب عصب از جمله : التهاب در اعصاب ناشی از واکنش ایمنی خود ایمنی شود . سیستم ایمنی سیستم ایمنی را به صورت خارجی تشخیص داده و به آن‌ها حمله می‌کند .
عوامل ژنتیکی مرتبط با دیابت ممکن است باعث شود برخی افراد به احتمال بیشتری آسیب عصب را ایجاد کنند .
مصرف دخانیات و مصرف الکل هم به اعصاب و هم رگ‌های خونی آسیب وارد می‌کند و به طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به این عفونت را افزایش می‌دهد .
عوامل خطر نوروپاتی دیابتی هر کسی که دیابت داشته باشد می‌تواند ناخوشی را ایجاد کند اما این عوامل خطر باعث می‌شود که شما آسیب عصبی دریافت کنید : کنترل ضعیف قند خون . قند خون Uncontrolled شما را در معرض خطر هر نوع مشکل دیابت ، از جمله آسیب‌های عصبی قرار می‌دهد .
تاریخچه دیابت . اگر قند خون شما به خوبی کنترل شود ، خطر ناخوشی دیابتی دیگر شما را افزایش می‌دهد ، به خصوص اگر قند خون شما کنترل خوبی داشته باشد.
نارسایی کلیه . دیابت می‌تواند به کلیه‌ها آسیب برساند . آسیب کلیوی ، سموم را به درون خون می‌فرستد که می‌تواند منجر به آسیب عصب شود.
اضافه‌وزن داشتن . داشتن شاخص توده بدنی ( BMI ) بیشتر از ۲۴ ممکن است با ناخوشی دیابتی شما را افزایش دهد .
سیگار کشیدن . استعمال دخانیات ، شریان‌ها را سفت و سفت می‌کند و جریان خون را به پاهایتان و پاهایتان کاهش می‌دهد . این باعث می‌شود که زخم‌ها التیام یابند و به اعصاب محیطی آسیب وارد کنند .


کلینیک دهقانی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی