مجله درمان زخم

مقالات و نوشته های مرتبط با روشهای نوین درمان زخم

مجله درمان زخم

مقالات و نوشته های مرتبط با روشهای نوین درمان زخم

۰۷مرداد

درمان زخم دیابتی

دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۲۱ ب.ظ

درمان زخم دیابتی



تشخیص و درمان هدف اولیه درمان زخم پای این است که هر چه زودتر درمان را به دست آورد . هر چه درمان سریع‌تر باشد ، شانس کمتری برای ابتلا به عفونت وجود دارد .
عوامل کلیدی متعددی در درمان مناسب زخم پای دیابتی وجود دارد : پیش‌گیری از عفونت با استفاده از فشار بر روی ناحیه ، به نام " off " به کار بردن دارو یا مرهم گذاشتن گلوکز خون و دیگر مشکلات سلامتی که همه زخم‌ها آلوده نیستند ، با این حال ، اگر مبتلا به بیماری مبتلا به عفونت باشد ، یک برنامه درمانی از آنتی‌بیوتیک‌ها ، مراقبت از زخم‌ها ، و احتمالا ً بستری شدن ضروری خواهد بود .
برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ، مهم است که میزان گلوکز خون را تحت کنترل شدید حفظ کنید؛ زخم را تمیز کنید و پانسمان کنید ؛ زخم را هر روز تصفیه کنید و از پانسمان زخم و یا پانسمان زخم استفاده کنید ؛ و از پابرهنه رفتن خودداری کنید .
برای التیام مطلوب ، زخم ، به ویژه آن‌هایی که در پایین پا قرار دارند ، باید " پر از بار " شوند . این دستگاه‌ها باعث کاهش فشار و سوزش ناحیه با زخم و کمک به تسریع روند درمان خواهند شد .
علم درمان زخم در طول ده سال گذشته به طور قابل‌توجهی پیشرفت کرده‌است . این فکر قدیمی که " اجازه بده هوا به آن برسد " در حال حاضر برای درمان مضر است . ما می‌دانیم که زخم‌ها و زخم‌های التیام سریع‌تر و با خطر کمتری از عفونت التیام می‌یابند ، در صورتی که تحت پوشش و مرطوب نگاه‌داشته شوند . استفاده از betadine سالم ، آب‌اکسیژنه ، گرداب و soaking توصیه نمی‌شود چون این روش‌ها ممکن است منجر به مشکلات بیشتر شوند .
مدیریت مناسب زخم شامل استفاده از لباس و داروهای مورد استفاده به طور روزانه است . محصولات از شور طبیعی به عوامل رشد ، مرهم گذاری زخم ، و جانشین پوستی که در التیام زخم معده به شدت موثر نشان‌داده شده‌است ، استفاده می‌کنند .
برای بهبود زخم باید گردش کافی در ناحیه زخم آباد وجود داشته باشد . (podiatrist ) شما می‌توانید سطح گردش را با تست‌های غیرتهاجمی مشخص کنید . کنترل گلوکز خون از بیش‌ترین اهمیت در طول درمان زخم پای دیابتی برخوردار است . هم‌کاری نزدیک با یک پزشک متخصص یا متخصص غدد برای کنترل گلوکز خون , بهبود درمان و کاهش خطر مشکلات را افزایش خواهد داد .
گزینه‌های جراحی : اکثر of پای non بدون عمل جراحی درمان می‌شوند ؛ با این حال ، اگر این روش درمانی با شکست مواجه شود، ممکن است مدیریت جراحی مناسب باشد . مثال‌هایی از مراقبت‌های پزشکی برای حذف فشار بر روی ناحیه آسیب‌دیده شامل اصلاح یا برش استخوان ( های ) و اصلاح ساختارهای مختلف مانند اندازه زخم و مکان ، فشار بر روی زخم از راه رفتن یا ایستادن ، تورم ، سطح گلوکز خون ، مراقبت از زخم و آنچه در مورد زخم اعمال می‌شود ، بستگی دارد . ممکن است در عرض چند هفته شفا یابد یا به چند ماه نیاز داشته باشد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی